Alla inlägg den 17 januari 2016

Av Hossmo - 17 januari 2016 13:35

Hoppsan vad tiden går fort! Länge sedan jag bloggade  

Missade årets årsmöte, men är säker på att de som var med tog helt rätt beslut!

Så som att fiskekortspriserna kvarstår, Premiär tidigast den 6/2- Känns väl inte troligt i dagsläget!.

Ja, och nu finns det info om vår lilla pärla Ljungbyån-Hossmoån i folkmun- HossmoFVOF -Hossmoån i olika forum! Hemsidan, bloggen som jag varit sparsam med och som bara var tänkt som en övergång mellan två hemsidor! Så blir inte förvånade om det kommer annat stoft på denna bloggen framgent, kanske börja med strumpstickning , knyppling eller rent utav lite mer fiske! Det sistnämnda är mest troligt vill jag lova! Sen finns vi som en grupp i FB-Hossmoån.

I dagsläget dryga 50 medlemmar, men har inte för avsikt att blir störst på FB utan tanken är att folk med intresse för ån skall kunna ha ett forum. Jag som admin ta självsvåldigt bort olämpliga kommentarer som ej hör hemma på denna sida! Är inte heller tänkt som ngn försäljningssida-leder till blockering!

Nog om detta!

Lite söder om Ljungbyån finner vi Hagbyån!

Där har man sen förra året bildat ett fiskevårdsområde Nedre Hagbyåns FVOF. De kommer enligt planeringen sälja fiskekort from i år på Hagby bil och smide. Ett litet intressant fiskevatten! Återkommer med info, för de har ej haft årsmöte ännu!

Själv tänker jag lägga mer tid med min vän "fiskespöt" i år! Ett gäng turer är inplanerad: Ni kanske får möjligheten att läsa om dem här.

Nu njuter jag av stugvärmen och vila mig i  form efter en långtur längs med en frusen å! 


Hooked on Fishing Ola

Skapa flashcards