Alla inlägg under augusti 2015

Av Hossmo - 16 augusti 2015 22:03

Nu var det ett rejält tag sen jag bloggade!

Tänkte nästan lägga ner den verksamheten, men vi får väl se.

Har varit på lite tillsyningskontroller under sommaren och blir både glad och ledsen.

De flesta har fiskekort och sköter sig, som samhället i stort! De som missköter sig och tycker att fiskekort borde innefattas i allemansrätten har fått sig en lektion, och återkommit med kort i vissa fall!  

Havsöringsnörden i mig har vidgat vyerna! Både gädda och abborre har fått smaka på kroken, men alltid återsatts!

Ja de som gillat mina beten vill säga! Många har hånlett åt mig under ytan! 


Det mest trista så till sist! Gick förbi en trevlig figur som undrade varför inte jag vattnade gräsmattan som alla andra. Titta i ån så förstår du, blev mitt svar! Så till er alla, vattna med förstånd! Tänker ibland hur ån skulle se ut om inte vattenuttaget vore så stort??

Har ni synpunkter på fhur vi kan förbättra det för fisken oss fiskare så hör gärna av er!

Kanske skulle vi starta en Biotopvårdsgrupp? 


Ja ideerna kan vara många!


Ola Sennefjord

Ovido - Quiz & Flashcards