Direktlänk till inlägg 25 februari 2015

Premiären har varit!

Av Hossmo - 25 februari 2015 17:54

Ja ännu ett år missade man premiärhelgen i Hossmo! Denna gång pga att jag njutit av lite svenska fjäll.

Som jag förstå det hela togs endast 17 fiskar under Premiärhelgen och till dags datum har endast 30 öringar fångats! Detta att jämföra med förra årets Premiärhelg då 46 blev tagna gör att jag än mer vurma för att vi måste göra lite för att förbättra får våra små liv under ytan. 

Själv valde jag bort en potensiell öringdag i söndags, för att reta upp mängder av gäddor! Det kan sägas utan att avslöja allt för mkt att de var rejält på hugget trots vindar på upp till 11m/s. 

Väl hemma retas man av en sann fiskolist att han tagit en öring på 3,9kg i just Hossmo. Ja, om jag valde fel sia di lärde om! Men min tid kommer för attt lura några silvertorpeder eller black bastards, ja kärt barn har många namn!


Njöt igår av att ha fått en fin bok av Jan Johansson -Sjöörret skickad till mig och därefter en trevlig föreläsning självaste ikonen Pelle Klippinge, där missade ni s.k sportfiskare och naturintresserade som inte var där en föreläsning av klass. 

Väl hemma vid 22:00 tiden så har min kära hustru snappat upp en forskningsrapport om just svensk öring! 

Ja, om ni inte se mig på ett tag så är jag väl djupt försjunken i en bok eller forskningsrapport och låt mig vara det! För jag lovar det går över!


Hooked on Fishing!


Mvh Mr Sennefjord

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hossmo - 15 januari 2019 13:28

Om premiären bjöd på kyla så var det inte mkt av den varan under sommarperioden och hösten. Under senhösten påbörjade Projekt levande vattendrag en del i sitt projekt Levande Ljungbyån. På vårt FVOF område rörde det sig om att se över sträckan från...

Av Hossmo - 5 februari 2018 10:30

    Vissa tappra själar väckte tuppen och åkte sen ner till ån för att njuta av premiärfiske! Ja njuta var väl att ta i! Kylan och snön gjorde till en av de tuffaste premiärerna på länge. Men kom aldrig och säg att premiärfiskare i Hossm...

Av Hossmo - 2 december 2016 21:50

Hej på er!   Föreningen har konstaterat att 26 fiskare köpt årskort under förtursperioden 2016 utan att vara berättigade till detta. Styrelsen har därför beslutat att dessa 26 fiskana ej kommer att beredas förtur till 2017. Detta gör att det ...

Av Hossmo - 23 maj 2016 11:11

Det var ett tag sedan bloggola var igång! Sent i februari var det premiär i Hossmo och Öringen var mitt mål! Sen dess har mkt vatten runnit under Binga bron! tyvärr lite för lite om ni frågar mig personligen! Är förordare av mer vatten i våra va...

Av Hossmo - 21 februari 2016 17:07

Har blivit dåligt med fiske för egen del!   Skulle varit iväg förra lördagen, men då ville njuren något annat! Hur i hela friden kan det bildas en sten i njuren, och hur i hela friden kan det göra så djävulskt ont! Ja ja till min glädje rappoterade...

Ovido - Quiz & Flashcards