Alla inlägg under januari 2015

Av Hossmo - 29 januari 2015 21:10

Hej på er! 


Är det fler än jag som se fram emot Premiären i Ljungbyån?

Ni har väl inte glömt att köpa årskort!

Som tidigare år köps fiskekort på PREEM-macken i Rinkabyholm.

PREMIÄREN 2015 annonseras i Barometern, Östra Småland(torsdag innan premiärhelg) och givetvis här på Bloggen!

Det sägs att det skall bli kallare i veckan, detta har jag ej önskat!

Troligen är jag inte heller här ensam om att kylan uteblir så att vi slipper kärnis i ån! Så sol i sinnet och positiva tankar så kan det vara möjligt med Premiär redan den 7/2. Återkommer i frågan!


Vill tipsa er om en trevlig föreläsning den 24 februari!

I Ljungbyåns vattenråds regi har vi möjligheten att få en unik föreläsning av Pelle Klippinge. 



 Vi syns säkert vid åbrinken under Premiärhelgen eller på Föreläsningen!


Hooked on Fishing!


Mvh Ola Sennefjord

Av Hossmo - 16 januari 2015 19:14

Rapport från Hossmo FVOF:s årsmöte!


Är det fler än jag som vill ha en tidig premiär om så är möjligt, ja det är faktiskt möjligt!

Jag tänkte kort redögöra i punktform vad som kan beröra er fiskare, direkt eller indirekt!


ÅRSKORTSVINNARE - PETER HOLGERSSON  GRATTIS TILL VINSTEN!

  • Premiär tidigast 7/2

OBS OBS, ni som haft årskort föregående år har förtur tom den 30/1, därefter är det fritt fram för intresserad att lösa detta.

  • Kortpriserna kvarstår!
  • Städdag den 15mars, fritt för alla att medverka och fina till det längs med ån!
  • Nya hemsidan kommer ut inom kort och kommer att skötas av Martin Johansson, jag kommer däremot att ha kvar denna bloggen och sitter fortfarande kvar i styrelsen.
  • Dert jobbas på att uträtta en fiskevårdsplan, så det kommer med stor sannolikhet att ske provfiske under året! Och skulle ni se någon ovanlig art av något slag såväl ovan ytan som under rappotera detta till mig- Ola Sennefjord.

Sist men inte minst boka in kvällen den 24 februari redan nu - Då kommer en gratis föreläsning om livet "UNDER YTAN" , en känd profil i fiskekretsar kommer då att inta scenen i Ljungbyskolans Aula. GRATIS till råga på allt!

Tipsa vänner och boende längs med vår livsåder -Ljungbyån! Nyfiken? snart kommer mer info!

 

     

SNART PREMIÄR!

SYNS VI VID KORVGRYTAN ELLER VID VÅR SÅ ÄLSKADE LIVSÅDER?

                                         

Se fram emot ett kanonfiskeår 2015, som erkänd fiskolist se jag fram emot att fiskesäsongen kan börja på allvar! Ja den slutar aldrig om man skall vara allvarlig! Bara det att jag för egen del pausar och ladda batterierna!



Hooked on fishing!


Mvh Ola Sennefjord







Ovido - Quiz & Flashcards