Alla inlägg under december 2013

Av Hossmo - 31 december 2013 17:26


 

Se fram emot ett gott nytt fiskeår! Såväl på kusten som i våra vackra rinnande vattendrag. ja dryga 132 fångade öringar i Hossmo FVOF bådar gott inför 2014. Det som glädjer en är att flertalet återsätts, men tyvärr finns det fortfarande folk som hänsynslöst slakta lekfärgd fisk som inte ens den mink skulle uppskatta. jag har en önskan om mer fiskevård i vårt förlovade land som har ett sjukt stort potensial att bli en ännu större fiskemetropol än vad den nu är! nej byte av toppöglor och nya flugor sen kör vi hårt!

Välkommen 2014!!!!

Av Hossmo - 3 december 2013 22:45

Sitter du nu och läser detta och drömmer om eller har ett intresse av att odling av havsöring vore intressant! hör då av er till mig Ola Sennefjord. Eller varför inte dyka upp en tisdagskväll då vi träffas och jobba lite! Ju fler vi är desto roligare. Ni som säger nej jag kan inte! Så sa jag oxå för 18 år sedan, men man lär sig! För det är inte meningen att du skall kunna allt, intresset och viljan är det som behövs! Resten lär man sig- låter det enkelt? Ja hör då av er!


Vill sist men inte minst önska alla mina öringar all välgång i ån!



Ovido - Quiz & Flashcards