Alla inlägg den 17 april 2013

Av Hossmo - 17 april 2013 21:06

Skulle bara ner och byta fångstrapportslista och fixa lite i odlingen! Men vips så har man haft sin livs fiskekväll!

3st öringar på tre olika fångstplatser på sjukt kort tid! För efter första fisken åker jag T/R Kalmar för att hämta nya fångstlistor och direkt får jag en fin öring nedan Binga bron. Gå upp ovan bron och mister ett fint litet Rapala som en strömlevande gädda önskade som munprydnad.  Hoppas att han lyckas spotta ut det inom kort! Då tänkte undertecknad iklädd  joggingbyxor, t-shirt och målarfleecen att nu slutar nog fiskekvällen. Stanna till vid brudhoppet och Bobbo sponsrar med ett nytt beteslås. Men tänk vad lugnt det var vid brudhoppet och alarna, däremot visade sig ett par öringar. På väg hem bestämmer jag mig för att ta några kast vid reningsverket! Sjukt Sjukt sjukt ja på första kastet hugger en tredje öring. I kväll kommer jag att sova på moln! Ja flera sådana fisketillfällen vill jag har inom kort!


Ola


 



Ovido - Quiz & Flashcards