Alla inlägg den 14 april 2013

Av Hossmo - 14 april 2013 19:18

Körde förbi Binga golf och insåg att det fanns många som sysselsatte sig med primitivt jordbruk denna vackra vårdag!

Tittade in i odlingen och insåg att det nybryggda kaffet hade precis samma färg som åvattnet. Efter lite jobb i odlingen skrek spöt på att få jobba lite. Efter några kast nedan bron bestämde jag mig för att gå upp på maden! Oh se på f.n Nu börjar de vakna, huggormarna solade sig och uppskattade inte alls min närvaro. Vad de dock ej tycktes uppfatta var att detta var ömsesidigt. Det var inte utan att jag var nervös när jag väl fick napp! Här gäller det att göra C/R snabbt som attan för ett huggormsbett är jag inte intresserad av. Återsättningen av en 72cm långsmal öring gick bra. Vi återsättningen se jag en av familjen huggo ramla i ån. Undrar vad han tyckte om badtemperaturen 2,6 grader. Nåväl jag var inte själv om att få fisk idag! I skrivande stund har det tagits 93 öringar, i år hoppas jag att vi spräcker 100 strecket!

Väl mött nere vid ån eller odlingen!

Förresten är det någon fiskeintresserad själ som är intresserad av att vara med i vår odling och hjälpa till, hör då av er till Ola Sennefjord!


Nedan kan ni skåda senaste fulltecknade fångslistan!


Vi syns vid ån, med fiskespö och fiskekort!


Ola


   

Ovido - Quiz & Flashcards