Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Hossmo - 8 mars 2013 22:28

Förra årets Öringfiske togs det totalt 83st öringar på hela säsongen!

Hittills har det tagits 68 öringar av årskortsfiskarna som har rätten att fiska exklusivt fram till tom söndagen den 17/3. Därefter säljs det årskort till de som så önskar! So long har 2013 bjudit på kanonfiske trots att vattentemperaturen ej överstigit 1 grad ännu. Undertecknad kan intyga att vattentemperaturen ej lämpar sig för ett dopp! Men vad gör man inte för att retunera en vacker öring, vare sig det är av fri vilja eller ej. Jag håller tummarna  för att det skall bli ett fantastiskt fiskeår! Det ärextra kul att se att såväl ung som gammal fiskar, såväl spinnfiskare som flugfiskare och såväl kvinna som man! Alla är vi lika mycket värda såväl brax som lax!


En liten fundering jag har är följande: Ingen har kunnat undgå att det behövs röjas med förstånd på vissa platser i ån, detta för att göra det trevligt för oss fiskare! Men till sak hur många vill göra verkstad av det hela? eller Hur många är med på att offra en fm alt em under våren för att röja upp? 

När jag menar med förstånd så menar jag att jag vill ha kvar träden vid ån! Kalhyggen platsar inte i min startelva!

För att fisket skall vara bra krävs det mycket jobb och det gör sig inte självt! Hör av er! Skicka mailadressen, ring  så skapar vi en grupp!


Väl mött!

Ola Sennefjord

Av Hossmo - 8 mars 2013 22:22

             

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards